Пам’ятка для батьків першокласників НВК №16
1.
Постійно відвідуйте батьківські збори, не менше одного разу на місяць
зустрічатися з класним керівником та вчителями, які працюють з Вашою дитиною
(за попереднім погодженням терміну зустрічі).
2.
Для батьків учнів початкових
класів установлено єдиний день і час консультацій з вчителем: п’ятниця з 12.30
до 13.30.
3. Під час
відвідування школи, всі особи, які прибули до НВК№16, зобов’язані
відрекомендуватися посадовій особі, яка чергує на вахті, та повідомити про мету
свого візиту, вказати прізвище учня або працівника закладу, з яким йому
необхідно зустрітися.
4. Виконуйте рішення Ради НВК № 16 відносно зовнішнього вигляду учня (шкільна
форма).
5. Дитину необхідно
привести до школи за 15 хвилин до початку занять.
6.
Щодня цікавтеся
успіхами дитини в школі (Запитуйте: «Про що ти дізнався, чого навчився?», «Що
цікавого було сьогодні в школі?», «З ким подружився?»). Радуйтеся успіхам
дитини, допомагайте йому, але пам’ятайте, що допомога й контроль не повинні
бути муштрою й моралізаторством. Головне – підтримуйте інтерес до навчання.
7. Сприяйте тому, щоб
дитина брала участь у заходах, які проводяться в класі або в школі. Будьте й
самі ініціаторами й учасниками таких заходів. Будьте прикладом для дитини.
8. Пам’ятайте, що
тільки разом зі школою можна домогтися бажаних результатів у вихованні і
навчанні дітей.
Учитель – ваш
перший помічник і друг. Радьтеся з ним, підтримуйте його авторитет.
Критерії оцінювання учнів
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень учня в оволодінні змісту предмета в порівнянні з вимогами діючих програм. Оцінювання є особливою стороною контролю, а педагогічна оцінка його результатом. Оцінка виражається в оцінних судженнях і висновках учителя, які є її якісними (словесним, вербальним) показниками, або в балах , тобто в кількісних показниках. Так, у 1-2 класах початкової школи оцінка навчальних досягнень учнів з предметів інваріантної частини навчального плану – вербальна, а в 3-4 класах – в балах.
Об’єктивність і точність оцінок забезпечуються критеріями оцінювання. Зауважимо, що критерії – це реальні, точно обрані ознаки, величини, які виступають вимірниками об’єктів оцінювання. Важливо, щоб вибрані критерії не були складними, мали однакову форму чи показник (словесний або цифровий).
Аналіз об’єктів контролю в початкових класах дозволив визначити критерії оцінювання навчальних досягнень учнів:
- якість знань (предметних, про способи діяльності, оцінних): міцність, повнота, глибина, узагальненість, систематичність, системність, дієвість;
- рівень сформованості вмінь (предметних, розумових, загальнонавчальних, оцінних): копіювання зразка способу діяльності, виконання способу діяльності за зразком, за аналогією і в нових ситуаціях;
- рівень оволодіння досвідом творчої діяльності: уміннями виконувати процедури творчої діяльності та розв’язувати проблему (частково-пошуковий, пошуковий);
- рівень самостійності учня при виконанні завдань: відсутня готовність до сприймання допомоги, виконує зі значною допомогою, виконує з незначною допомогою, виконує без допомоги.
Зазначені критерії дозволили виділити чотири інтегровані рівні навчальних досягнень учнів початкових класів: початковий, середній, достатній, високий. Їх загальнодидактичні характеристики такі:
І рівень – початковий. Учень засвоїв знання у формі окремих фактів, елементарних уявлень, які може відтворити; різними видами умінь володіє на рівні копіювання зразка виконання способу діяльності; самостійну роботу виконує під безпосереднім керівництвом вчителя, але допомогу не може сприйняти відразу, а потребує детального кількаразового її пояснення.
ІІ рівень – середній. Учень володіє знаннями у формі понять, відтворює їх зміст, ілюструє прикладами із підручника, може встановлювати засвоєні внутрішньопонятійні зв’язки; відповідь будує у засвоєній послідовності; уміннями володіє на рівні виконання способів діяльності за зразком за аналогією; самостійну роботу виконує зі значною допомогою.
ІІІ рівень – достатній. Учень володіє поняттями, відтворює їх зміст, ілюструє не тільки вже відомими, але і новими прикладами, встановлює відомі внутрішньопонятійні і міжпонятійні зв’язки; вміє розпізнавати об’єкти, які охоплюються засвоєними поняттями; під час відповіді може відтворити засвоєний зміст в іншій логічній послідовності; самостійні роботи виконує з незначною допомогою вчителя; володіє вміннями виконувати окремі етапи розв’язання проблеми і застосовує їх у співробітництві з учителем (частково-пошукова діяльність).
ІV рівень – високий. Учень володіє системою понять в їх ієрархічній підпорядкованості, встановлює як внутрішньопонятійні, так і міжпонятійні зв’язки; вміє розпізнавати об’єкти, які охоплюються засвоєними поняттями різного рівня узагальнення, під час відповіді перебудовує засвоєний зміст у логічній послідовності, відповідь аргументує новими прикладами; вміє застосовувати способи діяльності в нових ситуаціях; самостійні роботи виконує під опосередкованим керівництвом; володіє вміннями самостійно розв’язувати проблеми за аналогією (пошукова діяльність).
Зазначені рівні навчальних досягнень молодших школярів оцінюються вербально в 1-2 класах, за 12-бальною шкалою оцінок – в 3-4 класах.
Рівні
|
Бали
|
І – початковий
|
1-3
|
ІІ – середній
|
4-6
|
ІІІ – достатній
|
7-9
|
ІV- високий
|
10-12
|